VEZI ORA EXACTA ZILNIC, IA-TI UN CEAS!

Sarcina –mananca sanatos




Nu cred ca poate fi descris cu exactitate ceea ce simte o femeie atunci cand afla ca a ramas insarcinata.
Insa se poate face o anticipare a urmatoarelor 9 luni din punct de vedere medical si al obiceiurilor post-natale.
Astazi vom vorbi despre un comportament care poate fi crucial in dezvoltarea unei sarcini sanatoase.Vom vorbi despre cateva aspecte de baza ale alimentatiei unei gravide in aceasta perioada.
In primul rand o gravida ar trebui sa adauge la ratia zilnica 300 de calorii in plus,incepand cu al doilea trimestru.Acestea vor ajuta organismul dumneavoastra sa castige energie in plus,energie necesara cresterii fatului. Daca tinem cont ca o ceasca de cafea sau o banana pot aduce 150 calorii fiecare ,ele pot fi suplimentele nutritive recomandate. Un contraexemplu (in valoare de 100 calorii) ar fi painea prajita unsa cu unt.
Un alt aspect cu o importanta deosebita in alcatuirea dietei il reprezinta adaosul de proteine.Atentie, vorbim de proteinele sanatoase ,care contin aminoacizi importanti pentru celulele viitorului copil.Posibilitatile de a va asigura aceste proteine sunt variate ,incepand de la a bea lapte si iaurturi naturale.
Consolidarea structurii osoase este un obiectiv esential. De aceea trebuie sa va asigurati patru portii zilnice de calciu.Laptele,iaurtul natural si branzeturile sunt ideale in acest caz.
Acidul ascorbic trebuie sa-si gaseasca locul in completarea alimentatiei zilnice.Fructele sau legumele pot furniza cantitatea  necesara.Insa este bine sa va faceti un obicei din consumul Vitaminei C.
Nu neglijati necesitatea aportului de fier,chiar daca organismul nu va solicita acest lucru .O cantitate insuficienta ar putea conduce la anemie.

Este bine sa manacam sanatos in fiecare zi. Insa atunci cand o sarcina intervine in viata dumneavoastra este imperios necesar sa aveti o alimentatie corecta.

Comentarii