Merita sa citesti "Titi Smeureac/ Ciobanul freelancer"?

Cum ne jucam in copilarie, a III-a parte



Inca un joc de copiii : Sarit Coarda

 
hai sa ne jucam, sarim coarda

Astazi dimineata am pasit usor, plutind aproape, in Camera Amintirlor De Demult.  Trecerea pe langa al treilea Soare al Galaxiei de Arama mi-a reamintit ca in tinerete am scris si poezii.  Pana acum v-am povestit despre “Lapte Gros si Smantanos” sau “ Tara, Tara, Vrem Ostasi”.  De data aceasta, prietenii mei arhitectii, de la Urban UP !, mi-au sugerat sa imi caut muza si sa astern pe « bitii Galaxiei de Arama » cateva versuri, chiar si albe, despre inca un joc al copilariei, si anume Coarda.

O sa spuneti ca era pentru fete, dar acolo unde erau ele se crea un camp magnetic, care « hipnotiza » baietii. Cei mai curajosi se prindeau in joc. Dar hai sa vedem cum as putea sa scriu o poezie despre acest joc.

Hai sa ne jucam, sarim Coarda

De crezi ca a sari o coarda
Nu-i chiar asa de distractiv,
Gandeste ca si altadata,
Copil fiind si atat de activ.

Hai, intra-n joc, nu te opri,
Continua sa sari peste franghia
Ce mangie trecerea ta
Prin galaxii.

Nu te poți opri, pastreaza ritmul
Si-asculta melodia care
Face ca timpul sa-ti nu stea in cale,
Hai sa jucam in continuare.
 
Copilăria este locul in care ar trebui să fi
Cu spritul atent,
Iar amintirile sa-ti fie un loc pe care-l tii
In suflet, intr-un gand prezent.

Nu te opri, hai sa sarim din nou,
De ce n-ar fi si « Coarda » jocul tau ?

Cum vi s-a parut ?
 Va las pe voi sa comentati ceea ce-am scris mai sus. Eu va voi spune ce reguli apartin acestui joc.

 Cum se joaca « Coarda »
Fiecare jucator sare de la 10 la 1, pe diverse tipuri de sarituri, astfel:
·         10 sarituri: in pas alergator;
·         09 sarituri: ca mingea;
·         08 sarituri: 4 sarituri intr-un picior, 4 in celalalt;
·         07 sarituri: in fata, cu picioarele incrucisate;
·         06 sarituri: fara sa ridice talpile de pe sol, jucatorul tine coarda in mana si calca peste ea;
·         05 sarituri: cand cu picioarele departate, cand cu ele apropiate;
·         04 sarituri: 2 sarituri intr-un picior, 2 in celalalt;
·         03 sarituri: o saritura intr-un picior, o saritura in celalalt picior si una normala;
·         02 sarituri: o saritura pe un picior, una pe celalalt;
·         01 sarituri: cu mainile incrucisate.
La final, se face moara, adica se repeta toate numerele, fara oprire.
Iata si-un filmulet edificator.



Cu acest articol am acceptat provocarea de a susține Urban Up!, un proiect inițiat de Asociația De-a Arhitectura, care le oferă elevilor de liceu o bună oportunitate de a-și cunoaște orașul. Proiectul a fost derulat în anul 2017 în cadrul programului „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Totodată, pot fi organizate ateliere și în 2018, fie în licee, în săptămâna Școala Altfel, fie ca activități ale Clubului De-A Arhitectura. Detalii găsiți pe http://www.de-a-arhitectura.ro.



Comentarii